El caràcter inèdit de la recerca, la complexitat sonora de la festa i l’envergadura del procés d’enregistrament han convertit el disseny i elaboració del Paisatge sonor de la Patum en una experiència col.lectiva i multidisciplinar.

Primerament s’elaborà la bateria d’enregistraments. En aquest sentit els principals investigadors de la festa, des de la història, la música o l’antropologia, han permès de definir els ambients sonors que havien de ser objecte d’enregistrament. Es treballà també amb fonts secundàries, en especial revisant literatura i discografia sobre la Patum. Complementàriament s’obrí un bloc en el qual durant el mes previ a l’inici de la festa es reberen lliurement aportacions d’idees sobre sons a enregistrar.

Un grup secundari de sons no provenia de la bateria d’enregistraments sinó del seguiment realitzat durant els dies de gravació, entenent que hi ha una part d’ambients sonors que són espontanis i irrepetibles.

A la seva finalització, el projecte compta amb 240 hores d’enregistrament. El contingut definitiu del paisatge sonor s’ha basat en l’aplicació de quatre criteris:

– Representativitat
– Diversitat
– Singularitat
– Perill d’extinció