Tots els sons han estat enregistrats durant l’any 2009 llevat, lògicament, dels que corresponen a l’apartat Memòria.

Els sistemes d’enregistrament varien en funció de la naturalesa dels fenòmens que integren el paisatge sonor. Sense pretendre una explicació sistemàtica s’han utilitzat patrons omnidireccionals en aquelles ocasions en les l’entorn acústic predominava sobre el fenomen que produïa el so concret. Els micròfons omnidireccionals són sensibles a les ones sonores que provenen de qualsevol direcció.

Pel que fa als enregistraments direccionals s’ha utilitzat una àmplia gamma de patrons polars: subcardioide, cardioide, supercardioide i hipercardioide. Els micròfons cardioides es caracteritzen per una forma de captació similar a la d’un cor. Els supercardioides i hipercardioides tenen un angle de resposta estret que elimina els sons fora del seu rang. Proporcionen doncs una aproximació molt neta a la font, com pot ser l’encesa d’un fuet, i poden utilitzar-se també per captar sons des de la distància, per exemple el salt de Plens des de Queralt.

Per aquells ambients en els quals calia generar sensació d’espai s’ha treballat amb sistemes estèreo X/Y.

Els enregistraments ambientals de plaça s’han realitzat per mitjà d’un sistema estèreo MS basat en un canal central direccional combinat amb dos d’ambientals.

Per últim, s’ha treballat amb sistemes ad-hoc quan ha calgut donar un gran efecte de multidimensionalitat, com es pot sentir, per exemple, a la Gaita Gallega.

Les gravacions s’han realitzat en directe. Les dificultats tècniques són evidents per qualsevol persona que conegui la Patum. És per això que algun so pot presentar deficiències. El criteri de tractament del so ha estat de mínima manipulació.

L’enregistrament s’ha realitzat en format wav a 1411 kbps. En la publicació en DVD s’ha mantingut aquesta qualitat mentre que per al web els arxius han estat transformats a mp3 a 320 kbps.