El projecte definitiu presenta un total de 155 documents sonors. Per a cada un s’ha elaborat una fitxa tècnica que inclou:

–    Títol
–    Localització
–    Durada
–    Data d’enregistrament
–    Microfonia
–    Fotografia

Els sons s’estructuren en 16 categories que dibuixen diferents itineraris sonors.

Un primer grup correspon als actes de la Patum: les passades del Tabal, de dimecres al migdia i de dimecres i dissabte a la nit, els Quatre Fuets, l’Ofici, la Patum de Lluïment, la Patum Completa i la Patum Infantil. S’incorpora també el Memorial Ricard Cuadra.

El projecte ha considerat oportú documentar dues de les anomenades “altres Patums”, concretament la Patum de la Llar Santa Maria de Queralt i la Patum dels Pobres.

En aquest primer bloc s’ha cercat de reflectir el desenvolupament espacial i temporal de la festa. Les comparses han estat el focus central d’atenció. A partir de la combinació de la variació dels sistemes d’enregistrament s’aporta un catàleg complet de les perspectives sonores presents a la Patum. Com sigui, cal destacar per la seva importància les ambientals i interiors així com, quan s’ha considerat necessari, una combinació de les dues tècniques obtenint aleshores un efecte de multidimensionalitat del so. Per a una millor comprensió global de la festa s’ha optat per una ordenació cronològica deixant que sigui la fitxa tècnica que indiqui la tècnica d’enregistrament.

La categoria de llocs reflecteix els matisos acústics de diversos indrets de la ciutat. El criteri de delimitació és la distància física, entre l’emissió del so i el lloc d’escolta. En general s’han utilitzat tècniques d’enregistrament basades en la direccionalitat.

Micropaisatges capta esdeveniments que es produeixen al voltant de la Patum, normalment de caràcter més aïllat i a una escala reduïda. Aquests sons aporten una notable riquesa acústica al conjunt. Els patrons d’enregistrament són principalment cardioides o omnidireccionals.

Carrers buits és una categoria que, en sentit estricte, caldria incloure en l’apartat de micropaisatges. Tanmateix, el concepte de paisatge ens remet a la percepció, i la gran capacitat evocativa d’aquestes sonoritats ha motivat d’incloure’ls en una categoria a part.

En la tipologia de Materials s’inclouen elements que malgrat no sonar per si mateixos emeten un so quan són percutits o fregats. Aquest apartat cerca l’experimentació sonora en moltes ocasions realitzada sobre elements patrimonials de la ciutat, com els vitralls de Sant Francesc. Les gravacions s’han realitzat per mitjà de micròfons de contacte o superdireccionals.

La memòria sonora és un patrimoni col.lectiu que el Paisatge sonor de la Patum ha volgut recuperar. En l’apartat Memòria s’inclouen un conjunt d’enregistraments antics o recreacions de sons que ens permeten d’endinsar-nos per uns moments en el passat de festa i de la ciutat.